Vzdelávacie programy
Ponuka vzdelávacích programov
Presná obsahová náplň bude prispôsobená aktuálnym potrebám zadávateľa na základe jeho požiadaviek a záujmu.
Obsah vybraných modulov na základe požiadavky zákazníka vypracujeme detailne vrátane použitých metód, nástrojov a pomôcok (videá, testy, cvičenia, rolové hry, nácviky, prípadové štúdie…)
Jednotlivé moduly sa dajú spájať a vytvoriť program podľa potrieb a požiadaviek zákazníka.
Oblasti vzdelávania
Komunikácia
- Komunikačné zručnosti – čo je komunikácia, prečo komunikácia zlyháva, verbálna, neverbálna komunikácia, význam a dôležitosť počúvania a kladenia otázok ako základných nástrojov komunikácie, asertívna, agresívna a pasívna komunikácia, manipulácia a neférová komunikácia, osobnostné komunikačné typy
- Odovzdávanie informácií, aktívne počúvanie a odovzdávanie informácií – dva základné moduly pre efektívne riadenie a komunikáciu na pracovisku. modul je určený všetkým, ktorí sa na pracovisku chcú dohovoriť efektívne, užitočne a s dôrazom na vzájomnú spoluprácu:
- Uplatnenie osobného vplyvu a riešenie negatívneho správania na pracovisku – ďalšie dva moduly efektívneho riadenia komunikácie na pracovisku
- Aktívne počúvanie – nástoj na udržanie konštruktívnych vzťahov a zvýšenie efektívnosti tímu a jednotlivca
- Asertivita, asertívna komunikácia na pracovisku– rozdiel medzi agresívnym, pasívnym a asertívnym správaním, výhody a nevýhody týchto typov správania, prečo sa správať asertívne, manipulácia ako forma agresívnej komunikácie a ako jej čeliť
- Osobnostné komunikačné typy v manažmente
Leadership
- Osobnosť manažéra, získavanie dôvery kolegov, podriadených a nadriadených, ich pozitívne ovplyvňovanie, základné zásady manažéra
- Leadership – základy – rozdiel medzi manažérom a lídrom, základné zásady lídra
- Štýly vedenia ľudí – od direktívy k delegovaniu – akým štýlom vediem svojich ľudí, výhody a nevýhody jednotlivých štýlov
- Koučovanie a vedenie ľudí koučovacím štýlom – základný nástroj efektívneho manažéra pri zvyšovaní výkonnosti
- Náročné situácie na pracovisku, štruktúra rozhovorov
- Konflikt na pracovisku a postup jeho riešenia,
- Motivácia – hľadanie „zlatého grálu“ alebo využívanie jednoduchých nástrojov?
- Konštruktívna spätná väzba – budovanie dôvery a vzájomného rešpektu, hľadanie konštruktívneho prístupu pri neplnení očakávaného výsledku a riešenia problémov, štruktúrovaný rozhovor, správny postup pri poskytovaní konštruktívnej spätnej väzby
- Pochvala – vyjadrenie uznania ako nástroj motivácie, správny postup pri vyjadrení uznania
- Povýšenie na pracovisku – princípy uplatňovania a rozvoja troch základných zručností manažéra pri povýšení
- Pozitívne ovplyvňovanie kolegov – ako si získať kolegov a zapojiť ich do spolupráce, synergický efekt pri dosahovaní výsledkov, štruktúra efektívneho rozhovoru (video, nácvik zručnosti)
- Pozitívne ovplyvňovanie podriadených – ako ujasniť podriadeným, čo od nich očakávam – jedna z dôležitých zručností, ktorý vedúci pracovníci často podceňujú, efektívne zadávanie úloh, očakávaný výkon, štruktúra efektívneho rozhovoru
- Hodnotenie – obávaná povinnosť, alebo dôležitý motivačný nástroj? – ako sa pripraviť a viesť hodnotiaci rozhovor – plánovanie, ujasnenie očakávaní, vedenie rozhovoru + nácvik zručnosti viesť hodnotiaci rozhovor
- Úspešné delegovanie – správny postup a zásady, aby delegovanie bolo efektívne (bariéry v delegovaní, vlastný štýl delegovania, rovnica delegovania, štruktúrovaný rozhovor pri delegovaní
- Vedenie porád – príprava na poradu, priebeh porady, základné atribúty efektívnej porady, vyhodnotenie porady
- Generačné rozdiely na pracovisku – charakteristika jednotlivých generácií na pracovisku, ako jednať s jednotlivými generáciami a ako ich motivovať
Rozvoj tímov
- Budovanie a vedenie efektívneho a výkonného tímu, upevňovanie súdržnosti tímu, fáza rozvoja tímu, tímové role a ich dôležitosť
- Budovanie tímového ducha
- Vytváranie a rozvoj tímovej agility
Obchodné zručnosti
- Predajné zručnosti – intenzívny tréning s nácvikom efektívnych zručností obchodníka, zábavná forma ako si osvojiť zručnosti pri predaji, pohľad na predajný proces aj zo strany zákazníka.
- Vyjednávanie – stratégie a taktiky
- Strategická analýza zákazníka – ako zvýšiť šancu na získanie zákazky cez potreby zákazníka.
- Vedenie obchodných tímov – tréning zameraný na rozvoj kompetencií obchodných tímov
Starostlivosť o zákazníka
- Zákaznícky servis – očakávania a spokojnosť zákazníkov
- Efektívne rozhovory so zákazníkom
- Rozvoj vzťahu so zákazníkom
- Riešenie sťažností – efektívne a praktické postupy ako sa správať ku klientom pri riešení sťažností
- Nároční zákazníci – ako „perfektne“ zvládať aj tých najnáročnejších zákazníkov, viesť ich k spokojnosti a lojalite k nášmu produktu
- Ako byť úspešný na veľtrhu – praktické rady a skúsenosti
Top manažment
- Od stratégie k výsledkom – náročná úloha manažéra transformovať strategický smer firmy na každodenné aktivity svojich ľudí, ktoré povedú k výsledkom (schopnosť jednať s ľuďmi, triediť firemné šumy, podpora nápadov, lobovanie – 4 moduly)
- Zmena a jej riadenie – zásady adaptácie zmien na pracovisku, osobný prístup k zmene, ako ľudia reagujú na zmenu a ako s nimi pracovať (3 moduly)
- Osobná stratégia zvládania zmien ( aktivizácia ľudských zdrojov využitím ich zručností, skúseností a vedomostí, dôsledná komunikácia zmeny, monitorovanie zmeny objasňovaním, koordináciou, prehodnocovaním, prácou s rezistenciou 3 moduly)
- Spätná väzba založená na potrebách
Ďalšie moduly
- Time management. – analýza zlodejov času, základné princípy sebariadenia v čase, osobnostná analýza, stanovovanie si cieľov a plánov, stanovovanie priorít, organizácia práce a pracovného dňa, krivka rušenia, krivka výkonnosti, prestávky, psychologické pozadie vnímania času
- Stres a jeho riadenie – definícia stresu, dopad, nástroje a techniky jeho odbúravania
- Spoločenská a biznis etiketa
- Emočná inteligencia a jej dôležitosť v práci aj každodennom živote
- Vystupovanie na verejnosti – intenzívny program na zvládnutie a nácvik vystupovania na verejnosti
- Ako správne prezentovať seba a svoju organizáciu – prezentačné zručnosti